Blåbärshoppning

I lördags debuterade jag och Grand på tävlingsbanan =)

Första klasen var 60-70 cm, jag bad om att få starta sist i båda klasserna så att vi inte behövde trängas i ridhuset under framridning/framhoppning. Skulle inte vara så roligt om något lättpåverkat sto stannar ut sig el dyl bara för att min gubbe snackar lite. Och sen finns det ju en del andra risker, om han hoppar mig ur sadeln så är det inge kul om det är andra hästar där. Hursomhelst. Jag red bra i grunden och båda klasserna var A1:c så direkt på omhoppningen - felfritt! En 3e placering.
Andra klassen 80-90, första hindret på framhoppningen var bra sen hittade jag inga mer avstånd, kom fel på allt ända till omhoppningen. Men tack vare min underbara häst så var vi felfria i grunden och när matte skärpte sig lite till omhoppningen så kunde vi säkra en 2a plats. Världens bästa häst!

Mitt mål var att vi skulle ta oss runt utan stopp, hade det blivit ett stopp så hade det varit ok också. Det var så mycket nytt idag för honom så det skulle ju bara vara en träning. Men han var så duktig och sen växer hornen lite på mig när omhoppningen är i sikte. Supenöjd!



Kommentarer
Postat av: Janne

Såg riktigt bra ut, gillade hur du red, lättsamt och fri form men med bra bärighet, ingen hopdragen häst alltså. :)

2008-11-05 @ 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0